Padel, de snelst groeiende sport ter wereld

Padel is een mix van tennis en squash en speel je 2 tegen 2 op een rechthoekig terrein omgeven door wanden.

Je gebruikt de wanden om de bal in het spel te houden. Padel is supertoegankelijk voor iedereen en dus ook voor jou! Het is dé ideale sport om te spelen met vrienden, familie of
collega’s. Fun gegarandeerd!

Oorsprong

Padel heeft zijn oorsprong in Mexico. De sport verovert momenteel heel Europa. In Spanje is padel nu al de tweede grootste sport na voetbal!

Spelregels

Padel speel je 2 tegen 2 op een recht hoekig terrein omgeven door wanden. Het net in het midden verdeelt het terrein in 2 speelhelften.

De bal blijft in het spel na contact met de wanden wat zorgt voor lange rally’s en veel spel plezier. De puntentelling in padel is net zoals in tennis. Het grote verschil met tennis is de onderhandse opslag in padel.

Iedereen kan het

De basistechnieken zijn gemakkelijk aan te leren door jong en oud, man of vrouw, ongeacht hun sportief niveau. Padel is eerder een tactisch spel.

Het is met andere woorden een uitdagende sport voor ieders vaardigheids- en fysiek niveau.

Padelschool Tension in samenwerking met HELLO Padel Academy Belgium

Wil je zelf ook deelnemen aan de snelst groeiende sport ter wereld? Wil je je eigen skills bijschaven?

Sinds 2018 werkt HELLO Padel Academy Belgium samen met de professionele padel coach, Mauri Andrini. Mauri geeft padel trainingen over de ganse wereld en richtte in 2013 in Londen, de HELLO Padel Academy op, de overkoepelende organisatie van de HELLO Padel Academy groep. Deze groep bestaat uit HELLO Padel Academy Holland, Denmark, England and Spain. Mauri komt regelmatig naar België om het team mee te nemen in zijn wereld van padel en om samen met hen de techniek en methodiek te bepalen. De padel sport is in andere landen als Spanje al jaren een beleving.

Sinds januari 2022 is Tension de samenwerking aangegaan met Hello Padel Academy Belgium hierdoor hebben wij internationale expertise binnen handbereik

Wil je liever privélessen?

Contacteer ons dan via padeloase@tensionacademy.be

Padel les voor kinderen vanaf 7 jaar tot tieners van 17 jaar

Schrijf je vandaag nog in en leef je eens goed uit op  ( 6 overdekte) terreinen en nog 4 pleinen (niet overdekt)

jeugdPADELlessen

vanaf 5 jaar

10 lessen van 1u
+ 1 oefenwedstrijdje
vanaf €190
HERFST PROMO : 2 TRAININGEN VOOR DE PRIJS VAN 1 TRAINING (promo geldig vanaf 5 jaar t.e.m 14 jaar

Tarieven

Daluren:

20€/u per terrein

Terrein 1-2-9-10:

• maandag tem vrijdag
  • 9u00 tem 16u30

Terrein 3-4-5-6-7-8:

• maandag tem vrijdag
  • 9u00 tem 17u00

Piekuren:

24€/u per terrein

Terrein 1-2-9-10:

• alle dagen
  • vanaf 16u30

Terrein 3-4-5-6-7-8:

• alle dagen
  • vanaf 17u00

Word padellid en geniet van alle voordelen

Padel Everyday abonnement (incl. Oase Padel Lidkaart en verzekering):

• OPGELET : €350 + €20 (verplichte verzekering)
  • 3 weken op voorhand kan u één terrein reserveren
  • U kan of mag 3 reservaties ingeven
  • elke dag, inclusief weekend
  • van 09u00 tot 23u00

Dagabonnement Padel:

• €100 + €20 (verplichte verzekering)
  • Bij alle reservaties moeten telkens de 4 spelers vermeld worden die op het terrein staan.
  • 2 weken op voorhand kan u op weekdagen, één terrein per dag reserveren tussen 09u00 en 17u00. Dus u kan op alle weekdagen één maal reserveren.

Oase Padel Lidkaart:

• €20, reserveringen afzonderlijk te betalen na opladen saldo
  • Mogelijkheid om 2 weken op voorhand te reserveren

Losse verhuur:

• Niet leden van Padel Oase kunnen één week op voorhand reserveren
  • Afzonderlijk te betalen

LET OP: U kan enkel reserveren met spelers die op de moment van de reservatie speelgerechtigd zijn.

• Een nieuwe wereld is voor mij opengegaan! Ik startte alleen met padel, maar was meteen geïntegreerd in de club en kon via de Whatsapp - groepen eenvoudig speelpartners vinden van hetzelfde niveau. Intussen speel ik wel met 10-20 verschillende spelers padel.
    Kim, 24 jaar
  • Ik speel nu 1 jaar padel, en heb al mijn eerste tornooitjes en interclubwedstrijdjes gespeeld. Het is echt een sport voor IEDEREEN.
    Veronique, 42 jaar
  • Padel is een sport voor de hele familie! Ik speel vaak met mijn partner samen en speelde het ook reeds met een neef, tante en vrienden. Je bent er zo snel mee weg wat het echt leuk maakt om padel te spelen met familie en vrienden.
    Jonas, 29 jaar
  • Via de ‘meet and play’-avonden op onze club leerde ik meteen veel nieuwe mensen kennen. De padelcommunity is heel open en welcoming en ik voel me er echt thuis.
    Bart, 45 jaar
  • Ik ben helemaal in de ban van padel. Het leuke is dat het een buitensport is. Het doet deugd om in de winter ook buiten te kunnen sporten, maar dan wel met warme kleding!
    Luc, 51 jaar

Bekijk hier een aantal filmpjes van Tennis Vlaanderen

Basisprincipes van padel

Spelregels Padel

Heb je meer vragen over Padel? Wil je een terrein reserveren?